Мақалада оқушылардың функционалдық сауаттылығының құрамдас бөліктерін бағалауда деңгейлік тәсіл қарастырылады, бұл қазіргі білім сапасының маңызды көрсеткіштерінің бірі болып табылады. Автор қарапайым және функционалдық сауаттылық арасындағы айырмашылыққа назар аударады, функционалдық сауаттылық білім мен дағдыларды өмірлік жағдайларда қолдану қабілетін көрсететінін атап өтеді. Халықаралық PISA зерттеуіне ерекше көңіл бөлінеді, онда оқуға сауаттылық функционалдық сауаттылықтың негізгі компоненті ретінде қарастырылады. Оқу компетенциялар деңгейлері, бағалау критерийлері және нақты өмірлік жағдайларға негізделген тапсырмалардың құрылымы егжей-тегжейлі сипатталған. Сонымен қатар, тапсырмаларда қолданылатын мәтіндердің ерекшеліктері және оқуға қатысты дағдыларды диагностикалау тәсілдері – ақпарат іздеу, интерпретация, рефлексия және бағалау қарастырылған. Автор деңгейлік тәсілді жүйелі қолдану оқушылардың білім жетістіктерін объективті диагностикалауға ғана емес, сонымен қатар заманауи қоғамда сәтті бейімделуге қажетті дағдыларды қалыптастыруға мүмкіндік беретініне баса назар аударады. Ұсынылған қорытындылар мектептерде функционалдық сауаттылықты қалыптастыру бойынша білім беру саясаты мен тәжірибесін жетілдіруге пайдаланылуы мүмкін.
Кілт сөздер:
функционалдық сауаттылық, PISA зерттеулері, оқу сауаттылығы, оқу дағдылары, деңгейлік тәсіл.Аңдатпа
Мақалада оқушылардың функционалдық сауаттылығының құрамдас бөліктерін бағалауда деңгейлік тәсіл қарастырылады, бұл қазіргі білім сапасының маңызды көрсеткіштерінің бірі болып табылады. Автор қарапайым және функционалдық сауаттылық арасындағы айырмашылыққа назар аударады, функционалдық сауаттылық білім мен дағдыларды өмірлік жағдайларда қолдану қабілетін көрсететінін атап өтеді. Халықаралық PISA зерттеуіне ерекше көңіл бөлінеді, онда оқуға сауаттылық функционалдық сауаттылықтың негізгі компоненті ретінде қарастырылады. Оқу компетенциялар деңгейлері, бағалау критерийлері және нақты өмірлік жағдайларға негізделген тапсырмалардың құрылымы егжей-тегжейлі сипатталған. Сонымен қатар, тапсырмаларда қолданылатын мәтіндердің ерекшеліктері және оқуға қатысты дағдыларды диагностикалау тәсілдері – ақпарат іздеу, интерпретация, рефлексия және бағалау қарастырылған. Автор деңгейлік тәсілді жүйелі қолдану оқушылардың білім жетістіктерін объективті диагностикалауға ғана емес, сонымен қатар заманауи қоғамда сәтті бейімделуге қажетті дағдыларды қалыптастыруға мүмкіндік беретініне баса назар аударады. Ұсынылған қорытындылар мектептерде функционалдық сауаттылықты қалыптастыру бойынша білім беру саясаты мен тәжірибесін жетілдіруге пайдаланылуы мүмкін.
Қосымша файлдар
Жарияланды
Журналдың саны
Бөлім
Лицензия
Авторлық құқық (c) 2025 Журналдың редакциясы Қазақстан Республикасының авторлық құқық туралы заңын және тиісті халықаралық шарттарды басшылыққа алады. Авторлар өздерінің авторлық құқықтарын сақтайды және «Шәкәрім университетінің хабаршысы. «Тарих ғылымдары сериясы» журналына қолжазбаның алғашқы жариялану құқығығын береді. Автор журналға тиісті сілтеме жасаған жағдайда материалды кез келген тасымалдағышта және кез келген форматта көшіруге және таратуға құқылы. Оқырмандар мен пайдаланушылар жұмыстың авторы көрсетілген және осы журналға сілтеме берілген жағдайда материалды еркін көшіріп, тарата және қолдана алады. Авторлық құқық мақала жазуға елеулі үлес қосқан әрбір бірлескен автордың адалдығы мен жауапкершілігін білдіреді. Автор журналдың веб-сайтына тиісті сілтемені көрсеткен жағдайда өз басылымдарын институционалды немесе басқа қоймаларда сақтауға құқылы.

Бұл жұмыс Creative Commons Attribution-Коммерциялық емес 4.0 халықаралық лицензиясы.
Авторлық құқық мақала жазуға елеулі үлес қосқан әрбір бірлескен автордың адалдығы мен жауапкершілігін білдіреді.
Автор журналдың веб-сайтына тиісті сілтемені көрсеткен жағдайда өз басылымдарын институционалды немесе басқа қоймаларда сақтауға құқылы.